Uchwała nr XII/57/2007 Rady Powiatu Złotowskie z dnia 26 września 2007
w sprawie zmiany procedury uchwalania budżetu Powiatu Złotowskiego.
Na podstawie art. 53 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (jednolity tekst: Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1592 ze zmianami) Rada Powiatu Złotowskiego uchwala, co następuje:
§ 1 W uchwale Nr XLIV/223/2006 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 27 września 2006 roku, w sprawie procedury uchwalania budżetu Powiatu Złotowskiego, wprowadza się następujące zmiany:
- w §14 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Załączniki do uchwały obejmują:
1) zestawienie prognozowanych dochodów w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
2) zestawienie planowanych wydatków w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
3) zestawienie przychodów i rozchodów budżetu w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
4) zestawienie dotacji z budżetu powiatu w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
5) zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
6) zestawienie zadań inwestycyjnych przyjętych do realizacji wraz z kwotami planowanych nakładów,
7) zestawienie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
8) plan przychodów i wydatków funduszy celowych w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej dodatkowo z podziałem według zadań przyjętych do realizacji,
9) plan przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych.”
§ 2 Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Złotowskiego.
§ 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie do uchwały Nr XII/57/2007
Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 26 września 2007 roku
Proponuje się wprowadzenie zmiany treści §14 ust. 3 uchwały Nr XLIV/223/2006 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 27 września 2006 roku, w sprawie procedury uchwalania budżetu Powiatu Złotowskiego. Skutkiem wprowadzonej zmiany będzie konieczność przygotowania załączników do uchwały budżetowej w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej, tzn. do działów, rozdziałów i paragrafów oraz obowiązek szczegółowego przygotowania planu finansowego funduszy celowych. Wprowadzenie powyższych zmian ma na celu ujednolicenie szczegółowości załączników do uchwały budżetowej, większą przejrzystość budżetu, a w konsekwencji ograniczenie liczby błędów i pomyłek – zarówno na etapie przygotowania i zmian budżetu, jak i na etapie tworzenia układu wykonawczego budżetu.