Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Złotowie
Menu góra
Strona startowa Menu PRAWO LOKALNE Uchwały po 2003 Rady Powiatu Złotowskiego 2007
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Uchwała nr XI/51/2007 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 13 sierpnia 2007 - 2007, menu 159, artykuł 351 - BIP - Starostwo Powiatowe w Złotowie ”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

2007

Uchwała nr XI/51/2007 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 13 sierpnia 2007


w sprawie nadania statutu Młodzieżowemu Ośrodkowi Socjoterapii w Krajence

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001 roku nr 142, poz. 1592, ze zm.) i art. 58 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 roku nr 256, poz. 2572, ze zm. ) Rada Powiatu Złotowskiego uchwala, co następuje:


 

§ 1. Nadaje się STATUT Młodzieżowemu Ośrodkowi Socjoterapii w Krajence, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Złotowskiego.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2007 roku 
 
 
 
 
Załącznik do uchwały nr XI/50/2007
Z dnia 13 sierpnia 2007 roku
Rady Powiatu Złotowskiego
 
  
 
STATUT
MŁODZIEŻOWEGO OŚRODKA SOCJOTERAPII
W KRAJENCE
  
 
 

POSTANOWIENIA OGÓLNE  
§ 1.
1.      Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii jest publiczną placówką dydaktyczno – wychowawczą, w skład której wchodzą:
1)      gimnazjum specjalne dla uczniów klas I – III w liczbie od 30 do 36
2)      internat dla wychowanków w liczbie 30 do 36
 
§ 2.
Siedzibą ośrodka jest miasto Krajenka, ul. Szkolna 15.
 
§ 3.
Organem prowadzącym ośrodek jest Rada Powiatu Złotowskiego.
 
§ 4.
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Wielkopolski Kurator Oświaty w Poznaniu.
 
 
II. CELE I ZADANIA PLACÓWKI
 
§ 5.
1.      Celem placówki jest udzielanie specjalistycznej pomocy psychoedukacyjnej młodzieży niedostosowanej społecznie lub  zagrożonej uzależnieniem.
2.      Cel o którym mowa w ust. 1 realizowany jest we współpracy z rodzicami wychowanków (prawnymi opiekunami), instytucjami powołanymi do  zwalczania patologii oraz sądami.
 
§ 6.
1.      Do zadań Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii należy eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń zachowania oraz przygotowanie wychowanków do życia zgodnego z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi.
2.      Zadania, o których mowa w ust. 1 realizowane są poprzez:
1)      organizowanie zajęć dydaktycznych, profilaktyczno – wychowawczych, terapeutycznych i socjalizacyjnych,
2)      wspomaganie w zakresie nabywania umiejętności życiowych, ułatwiających funkcjonowanie społeczne, organizację specjalistycznych działań socjoterapeutycznych umożliwiających zmianę postaw i osiągnięcie pozytywnych, trwałych zmian w zachowaniu wychowanków,
3)      wspieranie rodziców (prawnych opiekunów) w pełnieniu funkcji wychowawczej i edukacyjnej, w tym w rozpoznawaniu, wspomaganiu i rozwijaniu potencjalnych możliwości dzieci i młodzieży,
4)      udzielanie pomocy rodzicom  (prawnym opiekunom) wychowawcom i nauczycielom w zakresie doskonalenia umiejętności niezbędnych we wspieraniu rozwoju młodzieży, w szczególności w zakresie unikania zachowań ryzykownych,
5)      pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej, z uwzględnieniem możliwości i zainteresowań wychowanków oraz współpracy w tym zakresie z rodzicami (opiekunami prawnymi), szkołami oraz ośrodkami pomocy społecznej i innymi instytucjami właściwymi ze względu na miejsce zamieszkania wychowanka,
6)      podejmowanie działań interwencyjnych w przypadku zachowań wychowanków zagrażających ich zdrowiu lub życiu,
7)      ośrodek nie zapewnia innej niż doraźna – w oparciu o lokalną służbę zdrowia – pomocy medycznej ani farmakologicznej, w związku z tym nie przyjmuje osób wymagających systematycznej pomocy farmakologicznej.
 
 
III. ORGANY PLACÓWKI
 
§ 7.
1.      Organami Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Krajence są:
1)      dyrektor ośrodka,
2)      rada pedagogiczna,
3)      zespół wychowawczy,
4)      rada rodziców (jeżeli została utworzona),
5)      samorząd wychowanków (jeżeli został utworzony),
2.      Statut ośrodka zapewnia każdemu z organów możliwość działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji określonych odrębnymi przepisami.
 
§ 8.
1.      Kompetencje dyrektora ośrodka określa Ustawa o systemie Oświaty i Ustawa Karta Nauczyciela oraz Kodeks Pracy.
1)      dyrektor kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno – wychowawczą ośrodka oraz reprezentuje placówkę na zewnątrz,
2)      sprawuje nadzór pedagogiczny,
3)      organizuje opiekę nad wychowankami i stwarza warunki ich harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne,
4)      realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących,
5)      dysponuje środkami określonymi w planie finansowym placówki i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
6)      dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych nauczycieli, wychowawców oraz innych pracowników placówki,
7)      dyrektor przedstawia radzie pedagogicznej – nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym – ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności placówki.
 
§ 9.
1.      Kompetencje rady pedagogicznej określa Ustawa o Systemie Oświaty, a w sposób szczegółowy jej regulamin.
1)      rada pedagogiczne jest kolegialnym organem ośrodka w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki,
2)      w skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni, w tym psycholog i pedagog, zatrudnieni w ośrodku,
3)      przewodniczącym rady jest dyrektor ośrodka,
4)      zwyczajne posiedzenie rady pedagogicznej są zwoływane przed rozpoczęciem roku szkolnego, pod koniec każdego semestru w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów gimnazjum, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych,
5)      posiedzenia planarne mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora ośrodka, na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego placówkę lub co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej,
6)      rada pedagogiczna może powołać ekspertów spoza swojego grona do oceny niejasnej lub spornej sprawy,
7)      przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie posiedzenia rady i porządku zebrania,
8)      do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
a)      zatwierdzenie planu pracy placówki,
b)      podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w placówce,
c)      podejmowanie uchwał w sprawie klasyfikacji i promocji uczniów
d)      podejmowanie uchwał w sprawie usunięcia wychowanka z ośrodka
9)      do kompetencji opiniujących rady pedagogicznej należy:
a)      opiniowanie wniosków dyrektora o przyznanie pracownikom pedagogicznym nagród, odznaczeń i innych wyróżnień,
b)      organizacja pracy placówki – w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
c)      projekt planu finansowego placówki,
d)      propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom oraz wychowawcom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego i dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
10)  rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu placówki lub jego zmian,
11)  rada pedagogiczna może wystąpić do Starosty Powiatu Złotowskiego o odwołanie z funkcji dyrektora lub do dyrektora o odwołanie pracownika z funkcji kierowniczej,
12)  uchwały rady pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków,
13)  rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności,
14)  zebrania rady są protokołowane,
15)  członkowie rady pedagogicznej zobowiązani są do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców a także nauczycieli i innych pracowników placówki.
 
§ 9.
 
1.      Kompetencje zespołu wychowawczego określa jego regulamin
1)      w skład zespołu wchodzą:
a)      dyrektor,
b)      wychowawcy grup,
c)      pedagog,
d)      psycholog,
e)      wychowawcy klas
2)      w szczególnych sytuacjach, w celu pogłębienia wiedzy o sytuacji wychowanka, do udziału w posiedzeniu zespołu mogą być zaproszeni nauczyciele przedmiotów, osoby bliskie wychowankowi, sam wychowanek, którego dotyczy problem i wynikające z niego decyzje zespołu,
3)      do zadań zespołu wychowawczego należy w szczególności:
a)      analiza postępów wychowanka,
b)      okresowa ocena sytuacji wychowanka,
c)      analiza stosowanych metod pracy z wychowankiem i ich efektywność,
d)      ocena zasadności dalszego pobytu wychowanka w placówce,
4)      zespół na posiedzenie zbiera się jeden raz w miesiącu, w wyjątkowych sytuacjach zbiera się w trybie pilnym,
 
§ 10.
1.      Kompetencje Samorządu Wychowanków reguluje Ustawa o Systemie Oświaty. Wychowanków w sposób szczegółowy określa regulamin.
1)      wychowankowie ośrodka mają prawo do wyłaniania swojej reprezentacji w postaci samorządu,
2)      samorząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez ogół wychowanków w głosowaniu tajnym, równym i powszechnym,
3)      regulamin nie może być sprzeczny ze statutem ośrodka,
4)      samorząd może przedstawiać dyrektorowi oraz radzie pedagogicznej wnioski i opinie dotyczące realizacji podstawowych praw ucznia i wychowanka takich jak:
a)      prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
b)      prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce oraz funkcjonowania na zajęciach pozalekcyjnych,
c)      prawo do redagowania i wydawania gazetki ośrodka,
d)      prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi ośrodka,
e)      opracowuje własny plan pracy i dokonuje oceny jego realizacji pod koniec roku szkolnego.
 
§ 11.
1.      Kompetencje rady rodziców określają odrębne przepisy, a w sposób szczegółowy regulaminy tego organu.
1)      w placówce może działać rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców wychowanków,
2)      rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem placówki,
3)      rada rodziców może występować do organu prowadzącego placówkę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora, rady pedagogicznej z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw placówki,
4)      w celu wspierania działalności statutowej placówki rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz z innych źródeł – zasady wydatkowania funduszy określa regulamin rady rodziców.
 
§ 12.
1.      Organy ośrodka współpracują ze sobą w celu:
1)      podejmowania decyzji w granicach posiadanych kompetencji,
2)      umożliwienia rozwiązywania sytuacji konfliktowych wewnątrz ośrodka,
3)      zapewnienia bieżącej wymiany informacji pomiędzy organami ośrodka o podejmowanych i planowanych działaniach,
2.      Mediatorem w sporach między organami ośrodka jest dyrektor placówki.
 
 
IV. ORGANIZACJA PLACÓWKI
 
§ 13.
Ośrodek prowadzi działalność w ciągu całego roku kalendarzowego, we wszystkie dni tygodnia, jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne. Na potrzeby remontów oraz innych niezbędnych działań organizacyjnych, można wykorzystać okresy wolne od zajęć szkolnych, poprzez urlopowanie wychowanków.
 
§ 14.
Warunki i formy współpracy z rodzicami (opiekunami prawnymi) i instytucjami powołanymi do zwalczania patologii oraz sądami zawiera program wychowawczy i program profilaktyczny realizowany w ośrodku.
 
§ 15.
Warunki współpracy ze środowiskiem lokalnym wynikają z programów opracowanych i realizowanych przez pracowników pedagogicznych ośrodka.
 
§ 16.
1.      Ośrodek zapewnia wychowankom realizację obowiązku szkolnego w gimnazjum oraz całodobową opiekę w internacie.
1)      przydział uczniów do klas odbywa się w oparciu o dokumentację szkolną określającą jaki poziom edukacyjny uczeń powinien realizować,
2)      wychowawca prowadzący klasę jest odpowiedzialny za jakość i efekty prac wszystkich uczniów tej klasy, tak w zakresie edukacyjnym jak i wychowawczym.
 
§ 17.
1.      Podstawową formą organizacyjna w internacie jest grupa wychowawcza, która liczy od 8 – 12 wychowanków.
1)      skład osobowy grup nie musi odwzorowywać składu osobowego klas,
2)      o przydziale do grup decyduje zespół wychowawczy w oparciu o następujące kryteria:
a)      prognozowaną dynamikę procesów grupowych wynikającą z planowanego przez wychowawcę programu pracy terapeutycznej, korekcyjnej, wychowawczej, edukacyjnej,
b)      prognozowaną dynamikę indywidualnego procesu socjoterapeutycznego wynikającą z diagnozy wstępnej wychowanka.
 
§ 18.
 
1.      Obowiązek szkolny, w formie zajęć dydaktyczno – wychowawczych, realizują wychowankowie w wieku od 13 do 18 roku życia.
2.      Klasa szkolna liczy od 10 – 12 uczniów.
3.      Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
4.      Proces dydaktyczny w ośrodku zorganizowany jest na podstawie ramowego planu nauczania dla gimnazjum i realizuje materiał edukacyjny przewidziany programem MEN.
5.      Nauczanie języka obcego realizowane jest zgodnie z obowiązującą siatką godzin i dotyczy języka angielskiego.
6.      Uczniowie kończący w MOS III klasę zdają w gimnazjum ośrodka końcowy egzamin gimnazjalny.
Z chwilą ukończenia gimnazjum wychowanek traci prawo do przebywania w MOS.
7.      Podczas zajęć szkolnych opiekę nad wychowankami sprawują nauczyciele.
 
§ 19.
1.      Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Krajence zapewnia wychowankom całodobową opiekę.
2.      Podczas działań pozalekcyjnych opiekę nad wychowankami sprawują wychowawcy.
3.      Nad wychowankami wymagającymi szczególnego traktowania, opiekę sprawują pracownicy pedagogiczni zgodnie z zaleceniami poradni.
 
§ 20.
Ośrodek zapewnia wychowankom opiekę zdrowotną, zgodnie z zapisem art. 92. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (t.j. z 2004 roku nr 256, poz. 2572, ze zm.)
 
§ 21.
Organizację pracy ośrodka na dany rok szkolny określa arkusz organizacyjny opracowany i zatwierdzony do realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
 
V. WYCHOWANKOWIE
 
§ 22.
Zasady postępowania przy przyjmowaniu wychowanków do ośrodka reguluje aktualnie obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej.
 
§ 23.
1.      Ustala się następujące warunki pobytu wychowanka w ośrodku:
1)      do ośrodka przyjmuje się młodzież, uczniów klas gimnazjalnych, którzy nie ukończyli 18 roku życia, w normie intelektualnej i zdrowotnej (psychicznej i fizycznej – wychowanka nie może być w ciąży ), mających uregulowaną sytuację w zakresie opieki prawnej, nie skazanych wyrokiem sądu za czyny karalne oraz taką, przeciwko której nie toczy się żadne postępowanie sądowe.
2)      Czas pobytu wychowanka w ośrodku uzależniony jest od:
a)      rodzaju i głębokości zaburzeń,
b)      sytuacji rodzinnej wychowanka i współpracy  z ośrodkiem prawnych opiekunów wychowanka,
c)      postępów terapeutycznych i dydaktycznych wychowanka,
3)      przyjęcie do ośrodka i rozpoczęcie okresu wstępnego poprzedza kontrakt wstępny określający prawa wychowanka oraz normy obowiązujące w ośrodku, nie podpisanie kontraktu wstępnego jest równoznaczne z rezygnacją z pobytu w ośrodku, kontrakt wstępny zostaje sporządzony i podpisany po zapoznaniu wychowanka z podstawowymi normami obowiązującymi w ośrodku z zaakceptowaniu tych norm przez wychowanka,
4)      wychowanka obowiązuje okres wstępny trwający najdłużej 1 miesiąc,
  zakończeniem okresu wstępnego jest spisanie    
  kontraktu określającego cele pobytu wychowanka      
  w ośrodku i sposoby realizacji tych celów,
5)      brak gotowości pracy nad realizacją postanowień kontraktu przez czas przekraczający 1 miesiąc jest równoznaczny z rezygnacją z pobytu w ośrodku, w powyższym przypadku decyzję o usunięciu wychowanka z MOS podejmuje rada pedagogiczna MOS bez postanowienia właściwego sądu rodzinnego,
6)      podpisanie oświadczenia w obecności rodziców (opiekunów prawnych) lub pedagoga o zachowaniu abstynencji od środków odurzających i uzależniających,
7)      przestrzeganie zasad regulaminu zachowania, obowiązującego w szkole i internacie.
 
§ 24.
1.      Wychowanek obligatoryjnie uczestniczy w organizowanych przez ośrodek formach działalności takich jak:
1)      zajęcia lekcyjne, edukacyjne, reedukacyjne i wyrównawcze,
2)      zajęcia w grupach,
3)      prace porządkowe i samoobsługowe,
4)      zajęcia socjoterapeutycze,
5)      działania wynikające z planu pracy ośrodka, planu tygodnia i dnia oraz zaistniałych aktualnie sytuacji,
6)      w pracach na rzecz ośrodka i środowiska,
 
§ 25.
1.      Za rzetelną naukę, wzorową postawę i wybitne osiągnięcia, wychowanek jest nagradzany zgodnie z regulaminem.
2.      Za łamanie obowiązujących przepisów wychowanek może być ukarany zgodnie z przepisami regulaminu ośrodka.
3.      Od decyzji o wymierzeniu kary wychowanek ma prawo odwołać się w ciągu 7 dni za pośrednictwem samorządu wychowanków do:
a)      od kary wymierzonej przez wychowawcę do dyrektora placówki,
b)      od kary wymierzonej przez dyrektora do rady pedagogicznej,
c)      od kary wymierzonej przez radę pedagogiczną do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu.
 
§ 26.
1.      Wydalenie wychowanka z ośrodka następuje w wyniku:
1)      decyzji dyrektora ośrodka na wniosek wychowawców lub nauczycieli o braku współpracy wychowanka nad uzyskaniem pozytywnych zmian, po podjęciu uchwały przez radę pedagogiczną,
2)      drastycznego naruszania podstawowych zasad obowiązujących w ośrodku:
a)      używania lub posiadania na terenie ośrodka jakichkolwiek substancji odurzających,
b)      stosowania przemocy fizycznej lub psychicznej,
c)      podejmowania współżycia seksualnego na terenie ośrodka lub poza nim,
d)      dokonywania ucieczek z ośrodka lub też samowolnego oddalania się z terenu ośrodka,
e)      kradzieży i dewastacji mienia,
3)      o zakończeniu pobytu wychowanka w ośrodku dyrektor powiadamia w ciągu 3 dni roboczych właściwy Sąd Rodzinny, jeżeli wychowanek kierowany był do ośrodka przez tenże sąd,
4)      od decyzji o wydaleniu wychowanka z ośrodka, rodzicom lub opiekunom prawnym, przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu w terminie 14 dni od zapoznania się z decyzją, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję o usunięciu wychowanka.
 
 
VI. PRACOWNICY OŚRODKA  
§ 27.
W ośrodku zatrudni się nauczycieli, psychologów, pedagogów i wychowawców internatu oraz pracowników obsługi.
 
§ 28.
Zasady zatrudniania pracowników pedagogicznych określają odrębne przepisy.
 
§ 29.

Nauczyciele ośrodka są odpowiedzialni za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego poprzez: 1)      systematyczne i rzetelne przygotowywanie się do prowadzenia zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
2)      dbałość o pomoce dydaktyczno – wychowawcze i sprzęt szkolny,
3)      wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, rozwijanie ich zdolności oraz zainteresowań,
4)      obiektywne i bezinteresowne ocenianie uczniów oraz sprawiedliwe ich traktowanie,
5)       udzielanie pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych i rozpoznawanie potrzeb uczniów,
6)      doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie wiedzy merytorycznej,
7)      współdziałanie w procesie dydaktyczno – wychowawczym z zatrudnionymi w ośrodku psychologami, pedagogami oraz wychowawcami,
8)      prezentowanie własnych spostrzeżeń i proponowanie działań korekcyjnych podczas posiedzeń zespołu wychowawczego,
9)      stymulowanie prawidłowych procesów przystosowawczych do pracy w systemie klasowo – lekcyjnym i procesów integracyjnych w klasie,
10)  stały kontakt z wychowawcą prowadzącym każdego z powierzonych sobie uczniów w celu przekazywania bieżących informacji dotyczących funkcjonowania wychowanka w szkole oraz ustalenia metod i kierunków działania wobec niego,
11)  sprawowanie opieki nad powierzonymi uczniami podczas trwania lekcji,
12)  nauczyciel kończący w danym dniu swoje zajęcia przekazuje uczniów wychowawcy, w przypadku nieobecności wychowawcy niezwłocznie zawiadamia o tym dyrektora ośrodka,
13)  prowadzenie dokumentacji z przebiegu pracy dydaktyczno – wychowawczej.
 
§ 30.

Psycholodzy wspomagają działania pozostałych pracowników pedagogicznych poprzez: 1)      systematyczną pracę z wychowankami wymagającymi pomocy psychologicznej,
2)      kontakt z placówkami prowadzącymi głęboką terapię i w miarę potrzeb kierowanie do nich wychowanków ośrodka,
3)      organizowanie wraz z pedagogami specjalistycznych zajęć dla wychowanków i kadry ośrodka,
4)      prowadzenie obserwacji i badań psychologicznych, służących poznaniu każdego wychowanka, wykrywanie przyczyn i źródeł zaburzeń rozwojowych oraz niepowodzeń szkolnych,
5)      określenie kierunku i programu oddziaływań terapeutycznych, wychowawczych i resocjalizacyjnych, jak również opracowanie prognozy rozwojowej,
6)      konsultowanie wyników badań i obserwacji z odpowiednimi specjalistami i pracownikami pedagogicznymi,
7)      sprawowanie indywidualnej opieki nad wychowankami mającymi trudności w przystosowaniu się do życia w ośrodku,
8)      prowadzenie dokumentacji przewidzianej odrębnymi przepisami.
 
§ 31.

Pedagodzy organizują i prowadzą zajęcia specjalistyczne i wychowawcze oraz: 1)      współdziałają w sprawach wychowanków z administracją oświatową, policją i wymiarem sprawiedliwości,
2)      podejmują działania zmierzające do uregulowania sytuacji prawnej, majątkowej i mieszkaniowej wychowanków,
3)      współpracują ze wszystkimi pracownikami ośrodka w celu integracji oddziaływań wobec wychowanków,
4)      organizują współpracę wychowawców z rodzicami (prawnymi opiekunami) wychowanków,
5)      prowadzą przewidzianą odrębnymi przepisami stosowną dokumentację.
 
§ 32.

Wychowawcy zobowiązani są do: 1)      sporządzenia kontraktu indywidualnego z wychowankiem na czas jego pobytu w ośrodku,
2)      uzupełniania i modyfikowania elementów kontraktu na bieżąco w drodze negocjacji,
3)      opieki nad wychowankiem i wspierania go w czasie zajęć dydaktycznych, socjoterapeutycznych, samoobsługowych a także w czasie uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym ośrodka,
4)      inspirowania i wspomagania działań zespołowych wychowanków,
5)      podejmowania działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole, a także poza nim,
6)      utrzymywanie ciągłego kontaktu z rodzicami (opiekunami prawnymi) wychowanka,
7)      korzystanie w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej placówek opiekuńczo – wychowawczych i naukowych,
8)      przygotowania i realizacji programów autorskich dostosowanych do potrzeb wychowanków,
9)      prowadzenia dokumentacji pracy z grupą.
 
§ 33.
Pracownicy administracyjno – gospodarczy Internatu Zespołu Szkół Spożywczych w Krajence prowadzą obsługę Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Krajence.
 
§ 34.
W ośrodku zatrudniającym więcej niż 15 pracowników pedagogicznych może być utworzone stanowisko wicedyrektora po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
 
§ 35.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Krajence prowadzi i przechowuje stosowną dokumentację zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.    
 
 
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
§ 36.
Nazwa ośrodka używana jest w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.
 
§ 37.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Krajence może posiadać własny sztandar.
 
§ 38.
Zasady prowadzenia gospodarki finansowej Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Krajence określają odrębne przepisy.
 
 
Niniejszy statut wchodzi w życie z dniem 1 września 2007 roku  
 
 
 

 
 
Uzasadnienie do
Uchwały nr XI /50/2007
Rady Powiatu Złotowskiego
z dnia 13 sierpnia 2007 roku
w sprawie nadania statutu Młodzieżowemu Ośrodkowi Socjoterapii w Krajence
 
 
Podstawę prawną do podjęcia niniejszej uchwały stanowi art. 12 pkt 11 ustawy z dnia            5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym  (t.j. Dz. U. z 2001 roku nr 142, poz. 1592, ze zm.) stanowiący, że do zadań rady powiatu należy podejmowanie uchwał wynikających z przepisów ustaw, w tym przypadku ustawy o systemie oświaty. Natomiast art. 58 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 roku nr 256, poz. 2572, ze zm.) stanowi, że organ założycielski nadaje placówce pierwszy statut.
W związku z powyższym zasadne jest podjęcie niniejszej uchwały przez Radę Powiatu Złotowskiego.

Metryka

sporządzono
2007-07-13 przez Rada Powiatu Złotowskiego
udostępniono
2007-07-20 00:00 przez Marek Dereszkiewicz
zmodyfikowano
2011-09-14 14:31 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
617
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.