Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Złotowie
Menu góra
Strona startowa Menu PRAWO LOKALNE Uchwały po 2003 Rady Powiatu Złotowskiego 2008
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Uchwała nr XVI/73/2008 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 30 stycznia 2008 - 2008, menu 160, artykuł 425 - BIP - Starostwo Powiatowe w Złotowie ”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

2008

Uchwała nr XVI/73/2008 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 30 stycznia 2008


w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Złotowie

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( tekst jedn. – Dz. U. z 2001 roku nr 142, poz. 1592 ze zm.) Rada Powiatu postanawia, co następuje:


§ 1. 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Złotowie wprowadza się następujące zmiany:
 
1) w § 7 – skreśla się zapis w brzmieniu „Rzecznika Prasowego”;
2) w § 7 – skreśla się zapis w brzmieniu „Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego”, i w to miejsce wprowadza się zapis: „Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego”;
3) w § 7 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się zapis w brzmieniu:
„- Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
  - Radcy Prawnego.”;
4) w § 13 – skreśla się zapis w brzmieniu „Rzecznik Prasowy RP” i w to miejsce wprowadza zapis „Radca Prawny RPR”;
5) w § 13  - skreśla się zapis: „Powiatowy Zespół Reagowania Kryzysowego PZ”;
6) w § 19 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „3. Zadania obronne, obrony cywilnej  i zarządzania kryzysowego realizują wszystkie Wydziały w ramach przedmiotu ich działania.”;
7) w § 30 ust. 3 pkt d otrzymuje brzmienie: „d) czuwanie nad przebiegiem realizacji wniosków pokontrolnych, składanie stosownych informacji w tym względzie osobie, która kontrolę zleciła, a w razie potrzeby – sygnalizowanie celowości przeprowadzenia kontroli sprawdzającej.”;
8) w § 33 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. Dyrektorzy Wydziałów składają            w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich sprawozdania z realizacji zadań kontrolnych za okres półrocza i roku do końca miesiąca następującego po upływie okresu sprawozdawczego.”;
9) w § 35 ust. 1 uzyskuje brzmienie: „1. Przy załatwianiu indywidualnych spraw obywateli nie należy żądać od nich zaświadczeń na potwierdzenie stanu faktycznego lub prawnego, możliwych do ustalenia na podstawie przedkładanych przez nich dokumentów urzędowych, a w szczególności:
-         dowodów stwierdzających tożsamość,
-         dokumentów urzędowych wystawionych przez publiczne zakłady opieki zdrowotnej, opieki społecznej i ubezpieczeń społecznych (legitymacje, aktualne decyzje, odcinki emerytury lub renty),
-         aktualnych nakazów płatniczych na łączne zobowiązania pieniężne od rolników lub innych decyzji organów podatkowych ustalających wysokość zobowiązania podatkowego,
-         innych dokumentów urzędowych takich jak: dyplomy lub świadectwa (np. szkolne, pracy), legitymacje (studenckie, szkolne, służbowe, członkowskie), prawa jazdy, dowody rejestracyjne pojazdów, prawomocne orzeczenia sądów, orzeczenia komisji lekarskich, akty notarialne, akty stanu cywilnego, itp.”;
10) w § 41 ust 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie: „1/ Starosta, Wicestarosta, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu,”;
11) § 42  otrzymuje brzmienie: „§ 42  Informacje dziennikarzom zagranicznym udzielają:
1/ Starosta, Wicestarosta, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu,
2/ dyrektorzy Wydziałów,
3/ pracownik wyznaczony przez którąś z osób wymienionych w pkt 1 lub 2.”;
12) § 43 otrzymuje brzmienie: „§ 43 Dyrektorzy Wydziałów zobowiązani są przygotowywać Sekretarzowi Powiatu pisemne stanowisko w sprawie krytycznych publikacji na temat ich działalności oraz odpowiedzi na zarzuty, jeżeli zostały one zawarte w wystąpieniach redakcji. Kopię odpowiedzi na krytykę prasową należy każdorazowo przekazywać do Wydziału Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej.”,
2. Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego  w Złotowie – „Schemat struktury organizacyjnej Starostwa” otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
3. W załączniku nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego  w Złotowie wprowadza się następujące zmiany:
1)     w Rozdziale I Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich:
a) skreśla się pkt 15-19, 28-31;
b) pkt 32 otrzymuje brzmienie: „ administrowanie budynkami Starostwa, w tym organizowanie prac remontowych”;
c) skreśla się pkt 39;
d) pkt 45 otrzymuje brzmienie: „obsługa informatyczna Starostwa, w tym prowadzenie strony internetowej  i poczty elektronicznej”;
e) skreśla się pkt 54-57, 60-61;
   f) po pkt 64 dodaje się pkt 65 w brzmieniu: „65/prowadzenie spraw w zakresie zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i wojskowych, obrony cywilnej i informacji niejawnych w ramach funkcjonowania referatu ds. zarządzania kryzysowego i spraw obywatelskich.”;
 2) Rozdział II Wydział Finansowy otrzymuje brzmienie:
 
                                               „ROZDZIAŁ II
                                          Wydział Finansowy
prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu Powiatu, zapewnia obsługę finansowo-księgową i kadrowo-płacową Starostwa, nadzoruje przestrzeganie procedur związanych z zamówieniami publicznymi oraz pozyskiwaniem środków finansowych w ramach programów operacyjnych, nadzoruje realizację budżetu Powiatu i prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez powiatowe jednostki organizacyjne, sporządza sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
Do zadań Wydziału należy w szczególności:
1/ opracowywanie projektu budżetu Powiatu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu,
2/ nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych powiatowych jednostek organizacyjnych,
3/ windykacja należności budżetowych Powiatu (w tym Starostwa Powiatowego) i Skarbu Państwa,
4/ sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
5/ prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
6/ prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków,
7/ prowadzenie obsługi kadrowo-płacowej Starostwa w ramach referatu kadrowo-płacowego, w tym:
a)       prowadzenie i przechowywanie dokumentacji osobowej pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych  z wyjątkiem szkół, placówek oświatowo-wychowawczych i poradni psychologiczno-pedagogicznych,
b)      prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
c)       prowadzenie spraw socjalnych pracowników i obsługi finansowo-księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
d)      koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
e)       prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy,
f)        prowadzenie spraw związanych z wyrażeniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym lub wojskowym oraz kombatantem i inną osobą, uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę,
8/ prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,
9/ prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej Starostwa,
10/ obsługa finansowo-księgowa Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem  Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
11/ współdziałanie z bankami, organami skarbowymi i innymi instytucjami finansowymi w zakresie realizowanych zadań,
12/ opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, dotyczących prowadzenia rachunkowości,
13/ przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji,
14/ bieżąca współpraca z innymi wydziałami w zakresie pozyskiwania środków finansowych w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, oraz prowadzenie obsługi finansowej tych działań.”;
3)     w Rozdziale III Wydział Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej:
a) w pkt 1 po ppkt 20 dodaje się ppkt 21 w brzmieniu: „21. we współpracy   z wydziałami merytorycznymi prowadzenie postępowań przetargowych  w ramach zamówień publicznych,”; b) w pkt 1 po ppkt 21 dodaje się ppkt 22 w brzmieniu: „22. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Złotowie,”; c) w pkt 2 skreśla się ppkt: 10-11, 14-16;
d) po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu „3/ bieżąca współpraca z Wydziałem Finansowym przy pozyskiwaniu środków finansowych w ramach działania 2.2. ZPORR i obsługa merytoryczna tego działania,”;
 4) w Rozdziale IV Wydział Budownictwa i Architektury:
a)       pkt 20 otrzymuje brzmienie „ 20/ przygotowywanie zgłoszeń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,”;
b)      skreśla się pkt 28;
 5) w Rozdziale V Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa:
-         po pkt 10 dodaje się pkt 11 w brzmieniu:
„11/ w zakresie ochrony gruntów:
1. prowadzenie spraw związanych z nakazaniem właścicielowi grunty zalesienia zadrzewienia, zakrzewienia lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją,
2. przygotowanie decyzji nakładającej na osobę powodującą utratę lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązku ich rekultywacji,
3. przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
4. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie,
5. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie,
6. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,”;
 6) w Rozdziale VI Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami:
  - w pkt 3 skreśla się ppkt 11-16;
 7) w Rozdziale VII -Wydział Komunikacji i Dróg:
a) preambuła otrzymuje brzmienie: „ załatwia sprawy związane z rejestracją pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów, stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdem, prowadzeniem spraw związanych z krajowym transportem drogowym, drogami powiatowymi, ośrodkami szkolenia kierowców i stacjami kontroli pojazdów,”;
b) w pkt 1 ppkt 2 otrzymuje brzmienie: „ 2. prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych,”;
c) w pkt 1 ppkt 5 otrzymuje brzmienie: „ 5. dokonywanie wpisów w karcie pojazdu dotyczących zmian właściciela, zmian danych technicznych oraz wyposażenia pojazdu,”;
d) w pkt 1 po ppkt 5 dodaje się ppkt 5a w brzmieniu: „ 5a. dokonywanie zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,”;
e) w pkt 1 skreśla się ppkt 8;
f) w pkt 1 skreśla się ppkt 19;
g) w pkt 1 ppkt 21 otrzymuje brzmienie: „21. wydawanie zgody na nabicie tabliczki znamionowej w pojeździe zarejestrowanym,”;
h) w pkt 1 skreśla się ppkt 32;
i) w pkt 1 ppkt 37 otrzymuje brzmienie: „ 37. przekazywanie gromadzonych danych i informacji dotyczących zarejestrowanych pojazdów, ich właścicieli oraz badań technicznych pojazdów do centralnej ewidencji pojazdów,”;
j) w pkt 1 po ppkt 37 dodaje się  ppkt 37a w brzmieniu: „ 37a. przekazywanie gromadzonych danych i informacji dotyczących osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami do centralnej ewidencji kierowców,”;
k) w pkt 3 po ppkt 4 dodaje się ppkt 4a w brzmieniu: „4a. zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,”;
l) w pkt 3 po ppkt 5 dodaje się w ppkt 5a w brzmieniu: „ 5a. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,”;
ł) w pkt 3 po ppkt 10 dodaje się ppkt 10a w brzmieniu: „10a. przeprowadzanie egzaminów po ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką,”;
 8) Rozdział IX otrzymuje brzmienie:
                                                       Rozdział IX
  Radca Prawny
 „Do zakresu obowiązków Radcy Prawnego w szczególności należą:
1/ udzielanie porad, konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych na rzecz organów powiatu Złotowskiego, Sekretarza Powiatu, Wydziałów i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska pracy w Starostwie Powiatowym w Złotowie;
2/ sprawdzanie pod względem prawnym projektów decyzji administracyjnych Starosty Złotowskiego, projektów uchwał Rady i Zarządu Powiatu,
3/ zastępstwo prawne i procesowe Powiatu Złotowskiego oraz Pracodawcy na podstawie odrębnie udzielonego pełnomocnictwa,
4/ dokonywanie interpretacji przepisów prawnych.”;
9) skreśla się Rozdział X;
10) w Rozdziale XII Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
- po pkt 6 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7/ w terminie do dnia 31 marca każdego roku, przedkłada Radzie Powiatu do zatwierdzenia roczne sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim i po jego zatwierdzeniu przekazuje je właściwej miejscowo Delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.”;
Pozostała treść pozostaje bez zmian.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
   
  
 
UZASADNIENIE  
do uchwały nr XVI/73/2008 z dnia 30 stycznia 2008 roku
 
 
 
         Podstawą podjęcia uchwały jest przepis art. 35 ust. 1 ustawy  o samorządzie powiatowym stanowiący, że organizację i zasady funkcjonowania starostwa powiatowego określa regulamin organizacyjny uchwalony przez radę powiatu na wniosek zarządu powiatu.
 
 
         Zarząd Powiatu wystąpił z inicjatywą zmiany treści Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Złotowie z uwagi na nowelizacje przepisów ustaw i aktów wykonawczych do ustaw określających kompetencje organów powiatu, które wykonywane są przez odpowiednie wydziały. Przepisy Regulaminu należy więc dostosować do nowego brzmienia przepisów ustaw.
         Na mocy art. 32 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym ( Dz. U. z 2007 roku nr 89 poz. 590 ) Powiatowy Zespół Reagowania Kryzysowego stał się Powiatowym Zespołem Zarządzania Kryzysowego.
         Zgodnie z brzmieniem art. 9 ust.1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych ( tekst jedn. – Dz. U. z 2002 r. nr 123, poz. 1059 ze zm.) radca prawny wykonuje zawód w ramach stosunku pracy zajmuje samodzielne stanowisko podległe bezpośrednio kierownikowi jednostki organizacyjnej.
W związku z aktualizacją zmian zachodzących w strukturze zakres kompetencji poszczególnych wydziałów został zmieniony.
Wobec powyższego podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.

Metryka

sporządzono
2008-01-30 przez Rada Powiatu Złotowskiego
udostępniono
2008-02-05 00:00 przez Marek Dereszkiewicz
zmodyfikowano
2011-09-15 10:57 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1042
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.