Uchwała nr 83/185/2008 Zarządu Powiatu Złotowskiego z dnia 25 czerwca 2008
w sprawie przystąpienia do konkursu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki /9.1.2/1/08
Na art. 4 ust. 1 pkt 1 oraz art. 48 ust.2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r., nr 142, poz. 1592 ze zmianami) oraz na podstawie § 60 ust. 2 Statutu Powiatu Złotowskiego (tekst jednolity – Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2001r.,nr 116, poz.2229 ze zm.) uchwala się co następuje:
§ 1. Zespół Szkół Spożywczych im. S.Staszica przystępuje do Konkursu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”
Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty” Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych” poprzez złożenie wniosku o dofinansowanie projektu do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu.
§2. Projekt, o którym mowa w §1 będzie realizowany w okresie od 18 sierpnia 2008r. do 17 lipca 2009r.
§ 3.W związku z przystąpieniem do projektu upoważnia się dyrektora szkoły do podpisania wszelkich dokumentów związanych z projektem.
§ 4.Wykonanie uchwały powierza się Staroście Złotowskiemu.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta Złotowski
Mirosław Jaskólski
Członkowie Zarządu:
Ryszard Goławski....................................
Zbigniew Pietrzak.....................................
Włodzimierz Choroszewski......................
Ryszard Król...........................................
Uzasadnienie
do uchwały Nr 83 /185 /2008
Zarządu Powiatu Złotowskiego
z dnia 25 czerwca 2008 roku
w sprawie przystąpienia do konkursu
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki /9.1.2/1/08
Celem projektu pt. „Sposób na naukę kluczem do sukcesu w nauce – uczę się uczyć”jest podniesienie umiejętności i wiedzy z zakresu metod i sposobów efektywnego uczenia się wśród grupy 60 uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Spożywczych w Krajence w okresie od VIII’2008 do VII’2009
Cele szczegółowe:
- Zwiększenie motywacji ucznia do zmiany swojej postawy w stosunku do nauki i trudności z nią występujących
- Zwiększenie wśród uczniów umiejętności rozpoznawania własnych predyspozycji efektywnego uczenia się,
- Zapoznanie uczniów z różnymi sposobami, technikami efektywnego uczenia się; zapamiętywania, przygotowywania notatek na różnych przedmiotach,
- Zapoznanie uczniów ze sposobami radzenia sobie z trudnościami w nauce,
- Poszerzenie wiedzy rodziców i uczniów o możliwości pozyskiwania pomocy w przypadku wystąpienia trudności w nauce,
- Uświadomienie rodzicom potrzeby systematycznego kontrolowania pracy, postępów i frekwencji dzieci.
Nauczyciele oraz grupa rodziców i uczniów Liceum Ogólnokształcącego zgłosiła problem pomocy dzieciom, które nie radzą sobie z nauką, uzyskują niskie wyniki w nauce, unikają podjęcia próby zmiany tej niekorzystnej dla nich sytuacji. Trudności z nauką i formy pomocy dzieciom wypływają każdorazowo na spotkaniach rodziców z nauczycielami, wychowawcami klas, pedagogiem.
Z takimi problemami jak trudności w nauce młodzież zgłasza się do pedagoga szkolnego z prośbą o udzielenie im pomocy w zakresie poznania skutecznych form uczenia się, organizowania własnej nauki. Problem ten młodzież poruszała na spotkaniach Samorządu Uczniowskiego.
Obie grupy społeczne szkoły: rodzice i młodzież mająca trudności w nauce skierowały zapytanie do dyrektora szkoły o możliwość zorganizowania zajęć tematycznych dla dzieci i ich rodziców o tematyce:
- prawidłowego uczenia się,
- metod i form uczenia się na różnych przedmiotach,
- motywacji do podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności,
- sposobów pomocy dzieciom i drogach pozyskiwania tej pomocy dla dzieci przez rodziców.
Odpowiadając na taka inicjatywę tej grupy młodzieży i ich rodziców podjęto decyzję o opracowaniu i wdrożeniu projektu” „Sposób na naukę kluczem do sukcesu w nauce – uczę się uczyć „.
Działania merytoryczne w ramach projektu będą polegały na:
- Cyklu szkoleniowym:
- Warsztatach integracyjno-motywacyjnych / 4 godz. na ucznia/
- Warsztatach merytoryczno - pedagogicznych dla uczniów z różnych przedmiotów w 4 blokach z kluczowych kompetencji: 32 godz. na ucznia
- Blok przedmiotów humanistycznych / j. polski, historia, ścieżka medialna/
- Blok języków obcych
- Blok przedmiotów przyrodniczych I / matematyka, fizyka, chemia, geografia, chemia/
Cykl doradczy indywidualny dla uczniów / 3 godz. na ucznia/
Wobec powyższego zasadnym jest podjęcie niniejszej uchwały.