Przetarg nieograniczony na wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w kwocie 21.704.072 złotych
Złotów, dn. 21.08.2013r.
WG.272.5.3.2013
Zawiadomienie
o wyborze najkorzystniejszej oferty
I. Pełna nazwa Zamawiającego: Powiat Złotowski
reprezentowany przez Zarząd Powiatu Złotowskiego,
77-400 Złotów, Al. Piasta 32
II. Działając na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013.970 j.t.) informuję, że w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługi:
„Przetarg nieograniczony na wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w wysokości 21.704.072 zł”
przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia większej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013.970 j.t.) wybrano ofertę złożoną przez:
Spółdzielczy Bank Ludowy w Złotowie
Al. Piasta 46
77-400 Złotów
III. Uzasadnienie wyboru:
Oferta uzyskała najwyższą ocenę w kryterium „cena-100%”
IV. Informacja o wykonawcach, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny ofert:
1. Bank Ochrony Środowiska S.A. Centrum Korporacyjne w Poznaniu
60-529 Poznań, ul. Dąbrowskiego 79a
ocena w kryterium „cena-100%”
Ogółem – 95,70 pkt
2. Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie Oddział w Poznaniu
61-888 Poznań, ul. Składowa 5
ocena w kryterium „cena-100%”
Ogółem – 84,99 pkt
3. Spółdzielczy Bank Ludowy w Złotowie
77-400 Złotów, Al. Piasta 46
ocena w kryterium „cena-100%”
Ogółem - 100 pkt
Za najkorzystniejszą ofertę Zamawiający uznał ofertę nr 3, która uzyskała największą liczbę punktów w wymaganym przez Zamawiającego kryterium.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UWAGA!!! PONIŻEJ DO POBRANIA ZMIENIONY ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ.
Zmiana wynika z rozbierzności pomiędzy zapisami zawartymi w pkt XII SIWZ, a załacznikiem nr 1 (do wyliczeń należy przyjąć stawkę WIBOR określoną w pkt XII SIWZ)
Plik do pobrania:
1. Zmieniony załącznik nr 1 do SIWZ
UWAGA!!! PONIŻEJ PLIK DO POBRANIA Z ODPOWIEDZIĄ NA KOLEJNE PYTANIE DOT. PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO NA WYBÓR BANKU, W KTÓRYM POWIAT ZŁOTOWSKI ZACIĄGNIE KREDYT
Plik do pobrania:
1. Pytanie wraz z odpowiedzią dot. prowadzonego postępowania
UWAGA!!! PONIŻEJ PLIK DO POBRANIA Z ODPOWIEDZIAMI DO PYTAŃ ORAZ ICH TREŚĆ, ZWIĄZANE PROWADZONYM POSTĘPOWANIEM PRZETARGOWYM NA WYBÓR BANKU, W KTÓRYM POWIAT ZŁOTOWSKI ZACIĄGNIE KREDYT
Pliki do pobrania:
1. Odpowiedzi na pytania do prowadzonego postępowania przetargowego
UWAGA!!! DOKONANO ZMIANY W SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WRUNKÓW ZAMÓWNIENIA W PUNKCIE III.3 a) i b) (SIWZ DO POBRANIA PONIŻEJ) ORAZ W OGŁOSZENIU O ZAMÓWNIENIU W SEKCJI II PUNKT 1.5) (ZMIANY DOKONANO POPRZEZ ZAMIESZCZENIE OGŁOSZENIA O DODATKOWYCH INFORMACJACH, INFORMACJACH O NIEKOMPLETNEJ PROCEDURZE LUB SPROSTOWANIU)
Ogłoszenie dodatkowych informacji, informacje o niekompletnej procedurze lub sprostowanie
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Powiat Złotowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Złotowskiego
Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów, NIP: 767-15-97-589, REGON: 570799527
Tel. (67) 263 32 20, Fax. (67) 263 28 02
E-mail: starosta@zlotow-powiat.pl
Adresy internetowe: www.zlotow-powiat.pl
I.2) Rodzaj zamawiającego
Instytucja zamawiająca
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
Przetarg nieograniczony na wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w kwocie 21.704.072 złotych
II.1.2) Krótki opis zamówienia lub zakupu: (podano w pierwotnym ogłoszeniu)
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w wysokości 21.704.072 zł z przeznaczeniem na refinansowanie i finansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek, przypadających do spłaty w roku 2013 i latach następnych (konsolidacja zadłużenia).
2. Określone przez Zamawiającego warunki udzielenia, spłaty oraz zabezpieczenia kredytu:
a) Warunki udzielenia kredytu:
- kwota kredytu: 21.704.072 zł (słownie: dwadzieścia jeden milionów siedemset cztery tysiące siedemdziesiąt dwa złote 00/100).
- uruchomienie kredytu w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego, w transzach w następujących terminach:
I w kwocie 19.842.072 zł, 27 września 2013 roku,
II w kwocie 1.872.000 zł, 30 grudnia 2013 roku,
- odsetki naliczane kwartalnie od kwoty faktycznego zadłużenia, stawka stała w okresach jednomiesięcznych równa zmiennej stawce WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy dla pierwszego okresu jednomiesięcznego i stawki WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jednomiesięcznych oraz stałej marży Banku w wysokości określonej w ofercie. Do wyliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz roku,
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wypłaty poszczególnych transz kredytu w innych terminach,
2) obniżenia kwoty ostatniej transzy (zmniejszenie kwoty kredytu) w sytuacji posiadania wolnych środków pieniężnych, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
b) Warunki spłaty kredytu:
- okres karencji w spłacie kapitału: od dnia uruchomienia I transzy do ostatniego dnia roboczego I kwartału 2014 roku.
- odsetki płatne w ostatnim dniu roboczym kwartału, za który zostały naliczone.
- spłata kapitału według poniższego harmonogramu:
2014-06-30 25 000,00
2014-09-30 50 000,00
2014-12-31 50 000,00
2015-03-31 150 000,00
2015-06-30 150 000,00
2015-09-30 190 000,00
2015-12-31 200 000,00
2016-03-31 200 000,00
2016-06-30 200 000,00
2016-09-30 200 000,00
2016-12-31 200 000,00
2017-03-31 250 000,00
2017-06-30 250 000,00
2017-09-30 250 000,00
2017-12-31 250 000,00
2018-03-31 250 000,00
2018-06-30 250 000,00
2018-09-30 250 000,00
2018-12-31 250 000,00
2019-03-31 300 000,00
2019-06-30 300 000,00
2019-09-30 300 000,00
2019-12-31 300 000,00
2020-03-31 300 000,00
2020-06-30 300 000,00
2020-09-30 300 000,00
2020-12-31 300 000,00
2021-03-31 300 000,00
2021-06-30 300 000,00
2021-09-30 300 000,00
2021-12-31 300 000,00
2022-03-31 400 000,00
2022-06-30 400 000,00
2022-09-30 400 000,00
2022-12-31 400 000,00
2023-03-31 400 000,00
2023-06-30 400 000,00
2023-09-30 400 000,00
2023-12-31 400 000,00
2024-03-31 400 000,00
2024-06-30 400 000,00
2024-09-30 400 000,00
2024-12-31 400 000,00
2025-03-31 400 000,00
2025-06-30 400 000,00
2025-09-30 400 000,00
2025-12-31 400 000,00
2026-03-31 400 000,00
2026-06-30 400 000,00
2026-09-30 400 000,00
2026-12-31 400 000,00
2027-03-31 400 000,00
2027-06-30 400 000,00
2027-09-30 400 000,00
2027-12-31 400 000,00
2028-03-31 400 000,00
2028-06-30 400 000,00
2028-09-30 400 000,00
2028-12-31 400 000,00
2029-03-31 400 000,00
2029-06-30 400 000,00
2029-09-30 400 000,00
2029-12-31 400 000,00
2030-03-31 400 000,00
2030-06-30 400 000,00
2030-09-30 400 000,00
2030-12-31 464 072,00
Razem: 21 704 072,00
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wcześniejszej spłaty kredytu,
2) zmiany harmonogramu spłaty, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
c) Zabezpieczenie kredytu: Weksel własny in blanco z deklaracją wekslową.
II.1.3) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Rodzaj procedury: podano w pierwotnym ogłoszeniu
Otwarta
IV.2) Informacje administracyjne
IV.2.1) Numer referencyjny (podano w pierwotnym ogłoszeniu)
Numer referencyjny: WG.272.5.2013
IV.2.2) Dane referencyjne ogłoszenia w przypadku ogłoszeń przesłanych drogą elektroniczną
Pierwotne ogłoszenie przesłane przez eNotices
Login: ENOTICES_POWZLOT
Dane referencyjne ogłoszenia: 2013-088229 (rok i numer dokumentu)
IV.2.3) Ogłoszenie, którego dotyczy niniejsza publikacja
Numer ogłoszenia w Dz.U. 2013/S 129-222305 z dnia 05/07/2013
IV.2.4) Data wysłania pierwotnego ogłoszenia
Data wysłania pierwotnego ogłoszenia 01/07/2013
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Ogłoszenie dotyczy
Sprostowania
VI.2) Informacje na temat niepełnej procedury udzielenia zamówienia: nie dotyczy
VI.3) Informacje do poprawienia lub dodania: (należy określić miejsce, w którym tekst lub daty mają być zmienione lub dodane, proszę zawsze podawać odpowiedni numer sekcji i akapitu pierwotnego ogłoszenia)
VI.3.1) Zmiana oryginalnej informacji lub publikacja w witrynie TED niezgodna z oryginalnymi informacjami
Zmiana oryginalnej informacji podanej przez instytucje zamawiającą
VI.3.2) Ogłoszenie lub odpowiednia dokumentacja przetargowa
W obu przypadkach (więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej), tj. w ogłoszeniu pierwotnym oraz w odpowiedniej dokumentacji przetargowej czyli w SIWZ.
VI.3.3) Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Sekcja II punkt 1.5)
Zamiast:
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w wysokości 21.704.072 zł z przeznaczeniem na refinansowanie i finansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek, przypadających do spłaty w roku 2013 i latach następnych (konsolidacja zadłużenia).
2. Określone przez Zamawiającego warunki udzielenia, spłaty oraz zabezpieczenia kredytu:
b) Warunki udzielenia kredytu:
- kwota kredytu: 21.704.072 zł (słownie: dwadzieścia jeden milionów siedemset cztery tysiące siedemdziesiąt dwa złote 00/100).
- uruchomienie kredytu w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego, w transzach w następujących terminach:
I w kwocie 19.842.072 zł, 27 września 2013 roku,
II w kwocie 1.872.000 zł, 30 grudnia 2013 roku,
- odsetki naliczane kwartalnie od kwoty faktycznego zadłużenia, stawka stała w okresach jednomiesięcznych równa zmiennej stawce WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy dla pierwszego okresu jednomiesięcznego i stawki WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jednomiesięcznych oraz stałej marży Banku w wysokości określonej w ofercie. Do wyliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz roku,
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wypłaty poszczególnych transz kredytu w innych terminach,
2) obniżenia kwoty ostatniej transzy (zmniejszenie kwoty kredytu) w sytuacji posiadania wolnych środków pieniężnych, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
b) Warunki spłaty kredytu:
- okres karencji w spłacie kapitału: od dnia uruchomienia I transzy do ostatniego dnia roboczego I kwartału 2014 roku.
- odsetki płatne w ostatnim dniu roboczym kwartału, za który zostały naliczone.
- spłata kapitału według poniższego harmonogramu:
2014-06-30 25 000,00
2014-09-30 50 000,00
2014-12-31 50 000,00
2015-03-31 150 000,00
2015-06-30 150 000,00
2015-09-30 190 000,00
2015-12-31 200 000,00
2016-03-31 200 000,00
2016-06-30 200 000,00
2016-09-30 200 000,00
2016-12-31 200 000,00
2017-03-31 250 000,00
2017-06-30 250 000,00
2017-09-30 250 000,00
2017-12-31 250 000,00
2018-03-31 250 000,00
2018-06-30 250 000,00
2018-09-30 250 000,00
2018-12-31 250 000,00
2019-03-31 300 000,00
2019-06-30 300 000,00
2019-09-30 300 000,00
2019-12-31 300 000,00
2020-03-31 300 000,00
2020-06-30 300 000,00
2020-09-30 300 000,00
2020-12-31 300 000,00
2021-03-31 300 000,00
2021-06-30 300 000,00
2021-09-30 300 000,00
2021-12-31 300 000,00
2022-03-31 400 000,00
2022-06-30 400 000,00
2022-09-30 400 000,00
2022-12-31 400 000,00
2023-03-31 400 000,00
2023-06-30 400 000,00
2023-09-30 400 000,00
2023-12-31 400 000,00
2024-03-31 400 000,00
2024-06-30 400 000,00
2024-09-30 400 000,00
2024-12-31 400 000,00
2025-03-31 400 000,00
2025-06-30 400 000,00
2025-09-30 400 000,00
2025-12-31 400 000,00
2026-03-31 400 000,00
2026-06-30 400 000,00
2026-09-30 400 000,00
2026-12-31 400 000,00
2027-03-31 400 000,00
2027-06-30 400 000,00
2027-09-30 400 000,00
2027-12-31 400 000,00
2028-03-31 400 000,00
2028-06-30 400 000,00
2028-09-30 400 000,00
2028-12-31 400 000,00
2029-03-31 400 000,00
2029-06-30 400 000,00
2029-09-30 400 000,00
2029-12-31 400 000,00
2030-03-31 400 000,00
2030-06-30 400 000,00
2030-09-30 400 000,00
2030-12-31 464 072,00
Razem: 21 704 072,00
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wcześniejszej spłaty kredytu,
2) zmiany harmonogramu spłaty, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
c) Zabezpieczenie kredytu: Weksel własny in blanco z deklaracją wekslową.
Powinno być:
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w wysokości 21.704.072 zł z przeznaczeniem na refinansowanie i finansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek, przypadających do spłaty w roku 2013 i latach następnych (konsolidacja zadłużenia).
2. Określone przez Zamawiającego warunki udzielenia, spłaty oraz zabezpieczenia kredytu:
a) Warunki udzielenia kredytu:
- kwota kredytu: 21.704.072 zł (słownie: dwadzieścia jeden milionów siedemset cztery tysiące siedemdziesiąt dwa złote 00/100).
- uruchomienie kredytu w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego, w transzach w następujących terminach:
I w kwocie 19.842.072 zł, 27 września 2013 roku,
II w kwocie 1.862.000 zł, 30 grudnia 2013 roku,
- odsetki naliczane kwartalnie od kwoty faktycznego zadłużenia, stawka stała w okresach jednomiesięcznych równa zmiennej stawce WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy dla pierwszego okresu jednomiesięcznego i stawki WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jednomiesięcznych oraz stałej marży Banku w wysokości określonej w ofercie. Do wyliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz roku,
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wypłaty poszczególnych transz kredytu w innych terminach,
2) obniżenia kwoty ostatniej transzy (zmniejszenie kwoty kredytu) w sytuacji posiadania wolnych środków pieniężnych, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
b) Warunki spłaty kredytu:
- okres karencji w spłacie kapitału: od dnia uruchomienia I transzy do ostatniego dnia roboczego I kwartału 2014 roku.
- odsetki płatne w ostatnim dniu roboczym kwartału, za który zostały naliczone.
- spłata kapitału według poniższego harmonogramu:
2014-06-30 25 000,00
2014-09-30 50 000,00
2014-12-31 50 000,00
2015-03-31 150 000,00
2015-06-30 150 000,00
2015-09-30 190 000,00
2015-12-31 200 000,00
2016-03-31 200 000,00
2016-06-30 200 000,00
2016-09-30 200 000,00
2016-12-31 200 000,00
2017-03-31 250 000,00
2017-06-30 250 000,00
2017-09-30 250 000,00
2017-12-31 250 000,00
2018-03-31 250 000,00
2018-06-30 250 000,00
2018-09-30 250 000,00
2018-12-31 250 000,00
2019-03-31 300 000,00
2019-06-30 300 000,00
2019-09-30 300 000,00
2019-12-31 300 000,00
2020-03-31 300 000,00
2020-06-30 300 000,00
2020-09-30 300 000,00
2020-12-31 300 000,00
2021-03-31 300 000,00
2021-06-30 300 000,00
2021-09-30 300 000,00
2021-12-31 300 000,00
2022-03-31 400 000,00
2022-06-30 400 000,00
2022-09-30 400 000,00
2022-12-31 400 000,00
2023-03-31 400 000,00
2023-06-30 400 000,00
2023-09-30 400 000,00
2023-12-31 400 000,00
2024-03-31 400 000,00
2024-06-30 400 000,00
2024-09-30 400 000,00
2024-12-31 400 000,00
2025-03-31 400 000,00
2025-06-30 400 000,00
2025-09-30 400 000,00
2025-12-31 400 000,00
2026-03-31 400 000,00
2026-06-30 400 000,00
2026-09-30 400 000,00
2026-12-31 400 000,00
2027-03-31 400 000,00
2027-06-30 400 000,00
2027-09-30 400 000,00
2027-12-31 400 000,00
2028-03-31 400 000,00
2028-06-30 400 000,00
2028-09-30 400 000,00
2028-12-31 400 000,00
2029-03-31 400 000,00
2029-06-30 400 000,00
2029-09-30 400 000,00
2029-12-31 400 000,00
2030-03-31 400 000,00
2030-06-30 400 000,00
2030-09-30 400 000,00
2030-12-31 489 072,00
Razem: 21 704 072,00
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wcześniejszej spłaty kredytu,
2) zmiany harmonogramu spłaty, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
c) Zabezpieczenie kredytu: Weksel własny in blanco z deklaracją wekslową.
VI.3.4) Daty, które należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu: nie dotyczy
VI.3.5) Adresy i punkty kontaktowe, które należy poprawić: nie dotyczy
VI.3.6) Tekst, który należy do pierwotnego ogłoszenia: nie dotyczy
VI.4) Inne dodatkowe informacje: nie dotyczy
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 11/07/2013 – ID:2013-094162
Pliki do pobrania:
1. Zmieniona Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - USŁUGI
Przetarg nieograniczony na wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w kwocie 21.704.072 złotych
data przekazania do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej: 01.07.2013 r.
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Powiat Złotowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Złotowskiego
Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów, NIP: 767-15-97-589, REGON: 570799527
Tel. (67) 263 32 20, Fax. (67) 263 28 02
Osoba do kontaktów: Agnieszka Drab, Beata Gibas - tel (67) 263 59 28
E-mail: starosta@zlotow-powiat.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Złotowie, Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów
Specyfikacje można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Złotowie, Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów, I piętro, Pokój 107
Oferty należy przesyłać na adres:
Starostwo Powiatowe w Złotowie, Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów, I piętro, Pokój 102
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Przetarg nieograniczony na wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w kwocie 21.704.072 złotych
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi,
kategoria usług: nr 6:Usługi finansowe, Powiat Złotowski
Kod NUTS: PL611
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej – nie dotyczy
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Przedmiotem zamówienia jest wybór banku, w którym Powiat Złotowski zaciągnie kredyt w wysokości 21.704.072 zł z przeznaczeniem na refinansowanie i finansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek, przypadających do spłaty w roku 2013 i latach następnych (konsolidacja zadłużenia).
2.Określone przez Zamawiającego warunki udzielenia, spłaty oraz zabezpieczenia kredytu:
a) Warunki udzielenia kredytu:
- kwota kredytu: 21.704.072 zł (słownie: dwadzieścia jeden milionów siedemset cztery tysiące siedemdziesiąt dwa złote 00/100).
- uruchomienie kredytu w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego, w transzach w następujących terminach:
I w kwocie 19.842.072 zł, 27 września 2013 roku,
II w kwocie 1.872.000 zł, 30 grudnia 2013 roku,
- odsetki naliczane kwartalnie od kwoty faktycznego zadłużenia, stawka stała w okresach jednomiesięcznych równa zmiennej stawce WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy dla pierwszego okresu jednomiesięcznego i stawki WIBOR 3M notowanej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem kolejnych okresów jednomiesięcznych oraz stałej marży Banku w wysokości określonej w ofercie. Do wyliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz roku,
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wypłaty poszczególnych transz kredytu w innych terminach,
2) obniżenia kwoty ostatniej transzy (zmniejszenie kwoty kredytu) w sytuacji posiadania wolnych środków pieniężnych, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
b) Warunki spłaty kredytu:
- okres karencji w spłacie kapitału: od dnia uruchomienia I transzy do ostatniego dnia roboczego I kwartału 2014 roku.
- odsetki płatne w ostatnim dniu roboczym kwartału, za który zostały naliczone.
- spłata kapitału według poniższego harmonogramu:
2014-06-30 25 000,00
2014-09-30 50 000,00
2014-12-31 50 000,00
2015-03-31 150 000,00
2015-06-30 150 000,00
2015-09-30 190 000,00
2015-12-31 200 000,00
2016-03-31 200 000,00
2016-06-30 200 000,00
2016-09-30 200 000,00
2016-12-31 200 000,00
2017-03-31 250 000,00
2017-06-30 250 000,00
2017-09-30 250 000,00
2017-12-31 250 000,00
2018-03-31 250 000,00
2018-06-30 250 000,00
2018-09-30 250 000,00
2018-12-31 250 000,00
2019-03-31 300 000,00
2019-06-30 300 000,00
2019-09-30 300 000,00
2019-12-31 300 000,00
2020-03-31 300 000,00
2020-06-30 300 000,00
2020-09-30 300 000,00
2020-12-31 300 000,00
2021-03-31 300 000,00
2021-06-30 300 000,00
2021-09-30 300 000,00
2021-12-31 300 000,00
2022-03-31 400 000,00
2022-06-30 400 000,00
2022-09-30 400 000,00
2022-12-31 400 000,00
2023-03-31 400 000,00
2023-06-30 400 000,00
2023-09-30 400 000,00
2023-12-31 400 000,00
2024-03-31 400 000,00
2024-06-30 400 000,00
2024-09-30 400 000,00
2024-12-31 400 000,00
2025-03-31 400 000,00
2025-06-30 400 000,00
2025-09-30 400 000,00
2025-12-31 400 000,00
2026-03-31 400 000,00
2026-06-30 400 000,00
2026-09-30 400 000,00
2026-12-31 400 000,00
2027-03-31 400 000,00
2027-06-30 400 000,00
2027-09-30 400 000,00
2027-12-31 400 000,00
2028-03-31 400 000,00
2028-06-30 400 000,00
2028-09-30 400 000,00
2028-12-31 400 000,00
2029-03-31 400 000,00
2029-06-30 400 000,00
2029-09-30 400 000,00
2029-12-31 400 000,00
2030-03-31 400 000,00
2030-06-30 400 000,00
2030-09-30 400 000,00
2030-12-31 464 072,00
Razem: 21 704 072,00
- zamawiający zastrzega sobie możliwość:
1) wcześniejszej spłaty kredytu,
2) zmiany harmonogramu spłaty, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy – patrz część XVI SIWZ.
c) Zabezpieczenie kredytu: Weksel własny in blanco z deklaracją wekslową.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000-5 Usługi udzielenia kredytu
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.1.10) Informacja o zamówieniach uzupełniających
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres
Odsetki z tytułu udzielenia kredytu w kwocie 21.704.072,00 zł.
II.2.2)Informacje o opcjach – nie dotyczy
II.2.3)Informacje o wznowieniach – nie dotyczy
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Zakończenie: 31.12.2030 r., tj. 208 miesięcy
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje
1. Zamawiający żąda wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy zł 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. do 20 sierpnia 2013 roku do godziny 10.00.
3. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Wadium w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
Starostwo Powiatowe w Złotowie
Al. Piasta 32, 77-400 Złotów
Nr rachunku 91 8941 0006 0018 2490 2000 0010.
5. Dokument stanowiący dowód poświadczenia o wniesieniu wadium powinien zawierać tytuł wpłaty: Wadium - przetarg na kredyt.
6. Dokument stanowiący poświadczenie wniesienia wadium Wykonawca powinien dołączyć do oferty.
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
- upłynął termin związania ofertą,
- zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego,
- zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin ich wnoszenia.
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium Wykonawcy:
- który wycofał ofertę przed upływem terminu składania oferty,
- który został wykluczony z postępowania,
- którego oferta została odrzucona.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
13. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących.
III.1.3) Forma prawna jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której udzielone zostanie zamówienie.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Potwierdzeniem spełnienia tego warunku będzie przedstawienie oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ oraz dołączenie do oferty zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 Prawo bankowe.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Potwierdzeniem spełnienia tego warunku będzie przedstawienie oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jego spełnienie w oparciu o treść złożonego oświadczenia o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia załącznik nr 2 do SIWZ.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych – nie dotyczy
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału – nie dotyczy
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu – nie dotyczy
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
WG.272.5.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji - nieodpłatnie
IV.3.4)Termin składania ofert:
Do dnia 20.08.2013 r., godz. 1000
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom – nie dotyczy
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 od ustalonej daty składania ofert
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 20.08.2013 – 1015
Miejsce: Starostwo Powiatowe w Złotowie, Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej – nie dotyczy
VI.3)Informacje dodatkowe
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy sprawie zamówienia publicznego:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
Wypłaty transz kredytu w innych kwotach i terminach, niż określone w części III pkt 3 lit. a) niniejszej SIZW oraz do obniżenia kwoty ostatniej transzy (zmniejszenie kwoty kredytu), jeżeli sytuacja ekonomiczna na to pozwoli.
Wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu wraz z odsetkami należnymi do dnia przedterminowej spłaty bez dodatkowych kosztów (opłaty rekompensacyjnej), po pisemnym powiadomieniu Wykonawcy.
Wprowadzenia do umowy zmian wynikających ze zmian w obowiązujących przepisach prawa.
Zmian harmonogramu spłaty rat kapitałowych w przypadku, gdy wskutek okoliczności niezawinionych przez Zamawiającego nastąpi przekroczenie wartości maksymalnego wskaźnika spłaty, określonego w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157 poz. 1240 ze zmianami). Zmiana nie może skutkować wydłużeniem okresu spłaty, określonego w części IV ust. 2 niniejszej SIWZ.
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w następujących terminach:
1.Termin wniesienia odwołania wobec czynności Zamawiającego wynosi:
a) 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną;
b) 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2. Termin wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wynosi 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej Zamawiającego.
3. Termin wniesienia odwołania wobec czynności innych niż wymienione w pkt. 1. i 2. wynosi 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4. Termin na wniesienie odwołania w przypadku, gdy Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej wynosi 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, z tym, że jeżeli Zamawiający nie opublikował ww. ogłoszenia termin na wniesienie odwołania wynosi 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Odwołujący przesyła kopię odwołania
Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
Pliki do pobrania:
1. SIWZ
3. Uchwała w zprawie zmiany budżetu
4. WPF - Bestia
6. RIO - dptyczące spłaty kredytu
7. RIO - opinia o wniosku komisji rewizyjnej
8. RIO - opinia o sprawozdaniu
9. Rb - Z
10. Rb - NDS
11. Rb - N
12. Rb - 28S
13. Rb - 27S