ZGŁOSZENIE ZMIANY W ZAŚWIADCZENIU NA KRAJOWE PRZEWOZY WŁASNE OSÓB I RZECZY
Podstawa prawna
• Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201).
• Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 916 ze zm.).
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 4 lipca 2014 r. w sprawie wzoru zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz wypisu z tego zaświadczenia (Dz. U. z 2014 r., poz. 961).
Wydział
Starostwo Powiatowe w Złotowie, 77-400 Złotów, al. Piasta 32 - Wydział Komunikacji i Dróg -biuro nr 29 (parter) tel. 67 263 59 11, fax 67 263 59 35, e-mail: transport@zlotow-powiat.pl
osoby prowadzące sprawy: Paulina Nowak - Główny Specjalista, Weronika Köster - Podinspektor.
Wymagane dokumenty
• Wniosek o zmiane danych w zaświadczeniu potwierdzającym wykonywanie przewozów drogowych na potrzeby własne, na terenie kraju (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej)
Opłaty
Opłata za wymianę zaświadczenia (wydanego bezterminowo) z powodu zmiany danych w nim zawartych wynosi 25 zł za zaświadczenia i 10 zł za każdy wypis.
opłata za wymianę zaświadczenia (wydanego bezterminowo) w przypadku zgłoszenia kolejnego pojazdu wynosi:
• 25 zł za wymianę zaświadczenia,
• 10 zł za wymianę każdego wypisy,
• 100 zł za każdy kolejny pojazd.
Termin
Nie póżniej niż w etrminie 7 dni od dnia złożenia wniosku
Tryb odwołania
Zażalenie na postanowienie odmawiające wydania zaświadczenia wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Złotowskiego.