WYDANIE DODATKOWYCH BLANKIETÓW PROFESJONALNYCH DOWODÓW REJ., NOWYCH BLANKIETÓW DOWODÓW REJ.PROF, NOWYCH ZALEGALIZOWANYCH PROF. TABLIC REJ. W ZWIĄZKU Z UTRATĄ LUB ZNISZCZENIEM.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2023 r., poz. 1047);
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie profesjonalnej rejestracji pojazdów, stosowanych oznaczeń oraz opłat związanych z profesjonalną rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2019 r., poz. 546);
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2019r. w sprawie warunków produkcji i sposobu dystrybucji profesjonalnych tablic rejestracyjnych i znaków legalizacyjnych oraz trybu legalizacji profesjonalnych tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2019, poz. 547).
Wydział
Starostwo Powiatowe w Złotowie, 77-400 Złotów, al. Piasta 32
Wydział Komunikacji i Dróg – biura nr 11 i 12 (parter)
tel./fax. 67 263 59 35; e-mail: rejestracja@zlotow-powiat.pl
Osoby prowadzące sprawy: Joanna Walter - Głwny specjalista, Lucyna Wajstok - Inspektor, Monika Baranowska - Inspektor, Daria Rozenthal - Podinspektor, Magdalena Kalisz - Podinspektor, Katarzyna Lach-Podinspektor.
Wydział Komunikacji i Dróg w sprawach związanych z rejestracją pojazdów przyjmuje interesantów w godzinach:
- w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 16:00,
- od wtorku do piątku od godz. 7:00 do godz. 14:30.
Przerwa: 10:00 - 10:20
Wymagane dokumenty
1.Wypełniony wniosek o wydanie blakietów profesjonalnych dowodów rejestracyjnych lub profesjonalnych tablic rejestracyjnych.
2. Oświadczenie, że doszło do utraty lub zniszczenia blankietów profesjonalnych dowodów rejestracyjnych lub profesjonalnych dowodów rejestracyjnych ze wskazaniem ich serii i numerów, lub że doszło do utraty lub zniszczenia profesjonalnych tablic (tablicy) rejestracyjnych ze wskazaniem ich numeru rejestracyjnego i numeru znaku legalizacyjnego. Oświadczenie, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fał szywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. (oświadczenie zawarte zostało we wzorze wniosku )
do wglądu: dowód osobisty
Opłaty
Opłata płatna jest w kasie urzędu (parter) lub na konto Starostwa Powiatowego w Złotowie w Spółdzielczym Banku Ludowym w Złotowie: 05894100060018249020000200, w wysokości:
- 10,00 zł - za wydanie blankietu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego w liczbie odpowiadającej liczbie blankietów utraconych lub zniszczonych;
- 80,00 zł - za wydanie nowych tablic rejestracyjnych samochodowych;
- 40,00 zł - za wydanie nowej profesjonalonej tablicy motocyklowej;
- 30,00 zł - za wydanie nowej profesjonalnej tablicy motorowerowej;
- 12,50zł - za wydanie znaku legalizacyjnego na profesjonalne tablice rejestracyjne.
Termin
Niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.
Tryb odwołania
Od decyzji o odmowie wydania wnioskowanych dokumentów przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Złotowskiego.
Inne
W przypadku gdy doszło do utraty lub zniszczenia blankietów profesjonalnych dowodów rejestracyjnych, profesjonalnych dowodów rejestracyjnych lub profesjonalnych tablic (tablicy) rejestracyjnych, podmiot uprawniony jest obowiązany niezwłocznie złożyć staroście oświadczenie, o którym mowa wyżęj, pomimo że nie wnioskuje o wydanie nowych lub dodatkowych dokumentów.