WYDANIE UPRAWNIENIA DIAGNOSTY DO PRZEPROWADZANIA BADAŃ TECHNICZNYCH
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm.);
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1836 ze zm.).
Wydział
Starostwo Powiatowe w Złotowie, 77-400 Złotów, al. Piasta 32,
Wydział Komunikacji i Dróg – biuro 29 (parter)
tel. 67 263 59 11; fax. 67 263 28 02; e-mail: transport@zlotow-powiat.pl
Osoba prowadząca sprawy: Weronika Köster - Podinspektor
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek o wydanie uprawnień diagnosty wraz z Klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych oraz następującymi załącznikami:
1. Dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie.
2. Zaświadczenie(a) potwierdzające ukończenie kursów.
3. Dokumenty potwierdzające odpowiednią praktykę zawodową.
4. Zaświadczenie potwierdzające uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu kwalifikacyjnego.
5.Uprawnienia diagnosty oraz w przypadku zmiany w posiadanym uprawnieniu dokumenty potwierdzające zmianę.
6. Dowód wniesienia opłaty za wydanie uprawnienia diagnosty.
Do wglądu oryginały przedłożonych dokumentów oraz dowód osobisty.
Opłaty
Opłata skarbowa za nadanie uprawnień diagnosty w wysokości 48,00 zł płatna jest w kasie Starostwa, w kasie Urzędu Miejskiego w Złotowie przy al. Piasta 1 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego: 96894100060016497520000010.
Termin
Wydanie uprawnienia następuje w terminie do 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Tryb odwołania
Od decyzji odmawiającej wydania uprawnień przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Złotowskiego.
Inne
brak