Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Złotowie
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Złotowie
Anomalia pogodowe jakie dały nam o sobie znać w ostatnich dniach spowodowały znaczne utrudnienia w funkcjonowaniu życia społeczności. W skutek zaistniałej sytuacji społeczeństwo zaczęło odczuwać znamiona sytuacji kryzysowej, co spowodowało liczne skargi do władz samorządowych. Analizując przepisy dotyczące reagowania podczas sytuacji kryzysowych należy stwierdzić, że na miejscu zdarzenia pierwszy zawsze jest wójt, burmistrz, który jest najbliżej swojej społeczności lokalnej. To wójt, burmistrz zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym jest organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy. Zgodnie z zapisami w/w ustawy do zadań wójta, burmistrza w zakresie zarządzania kryzysowego należy przede wszystkim kierowanie, monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie gminy. Należy zaznaczyć, że ustawa o zarządzaniu kryzysowym wprowadza zasadę prymatu zgodnie, z którą obowiązek podjęcia działań spoczywa na tym organie właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego, który pierwszy otrzymał informację o wystąpieniu zagrożenia, a organ ten zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o zaistniałym zdarzeniu organy odpowiednio wyższego i niższego szczebla, przedstawiając jednocześnie swoją ocenę sytuacji oraz informację o zamierzonych działaniach.
Informujemy mieszkańców powiatu złotowskiego, że Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Złotowie pracuje w trybie zwyczajnym – zapewniając wymianę i przepływ informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego (monitoring), w trybie alarmowym - całodobowo – w przypadku wystąpienia symptomów sytuacji kryzysowej oraz w trybie nadzwyczajnym – również całodobowo - w przypadku ogłoszenia stanu klęski żywiołowej i przypadku uruchomienia systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym:
- w trybie zwyczajnym w godzinach pracy od 7.30 do 15.30,
- po godzinach pracy oraz w dni wolne od pracy wyznaczeni przez Starostę Złotowskiego pracownicy Referatu Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich na dyżurach (tzw. dyżurach domowych) przy służbowym telefonie komórkowym.
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Złotowie podaje do wiadomości publicznej sposób kontaktowania się:
- w godzinach pracy od 7.30 do 15.30 Referat Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich tel./fax: 067 263 59 17,
- po godz. pracy oraz w dni wolne od pracy pracownicy Referatu Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich na dyżurach przy służbowym telefonie komórkowym pod numerami telefonów: 722 323 106, 722 323 230.
- adres e-mail: zlotow_pzrk@poznan.uw.gov.pl.
Z Gminnymi Centrami Zarządzania Kryzysowego na terenie powiatu złotowskiego po godzinach pracy oraz w dni wolne od pracy można kontaktować się na poniższe numery telefonów komórkowych:
MIASTO ZŁOTÓW 722 323 226
OKONEK 722 323 313
ZAKRZEWO 722 323 234
JASTROWIE 722 323 129
KRAJENKA 608 085 407
TARNÓWKA 722 323 148
LIPKA 722 323 112
GMINA ZŁOTÓW 722 323 114
Na wymienione numery telefonów można przekazywać informacje o stanach zagrożeniami klęski żywiołowej oraz o zdarzeniach noszących znamiona sytuacji kryzysowej.
KIEROWNIK
Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
mgr inż. Adrianna Sobotka