Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Złotowie
Menu góra
Strona startowa Przydatne informacje Rejestr zmian
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Start - Uchwała nr 75/156/2004 Zarządu Powiatu Złotowskiego z dnia 18 czerwca 2004 - Rejestr zmian, rejestr 603, menu 193, artykuł 603 - BIP - Starostwo Powiatowe w Złotowie ”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rejestr zmian

Publikacja aktualności 'Uchwała nr XVII/78/2004 Rady Powiatu Złotowskiego z dnia 25 lutego 2004'


w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Złotowie.

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym ( tekst jedn. - Dz. U. z 2001 r., nr 142, poz. 1592 ze zm. ) Rada Powiatu postanawia, co następuje:


§ 1
 
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 skreśla się zapis w brzmieniu: ,,Wydziału Promocji i Rozwoju” i w to miejsce wprowadza się zapis w brzmieniu: ,,Wydziału Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej w zakresie zadań związanych z promocją i rozwojem”;
2) w § 9 skreśla się zapis w brzmieniu: ,,Wydziału Aktywizacji Zawodowej” i w to miejsce wprowadza się zapis w brzmieniu: ,,Wydziału Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej w zakresie zadań związanych z aktywizacją zawodową”;
3)   w § 13:
a)    skreśla się zapis w brzmieniu: ,,Wydział Promocji i Rozwoju PR” i w to miejsce wprowadza się zapis w brzmieniu: ,,Wydział Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej PR”;
b)   skreśla się zapis w brzmieniu: ,,Wydział Aktywizacji Zawodowej AZ”;
4)   w Załączniku nr 1 do Regulaminu – Struktura Organizacyjna Starostwa Powiatowego               w Złotowie – wprowadza się następujące zmiany:
a)    skreśla się zapis w brzmieniu: ,,Wydział Aktywizacji Zawodowej”;
b)   skreśla się zapis w brzmieniu: ,,Wydział Promocji i Rozwoju” i w to miejsce wprowadza się zapis w brzmieniu: ,,Wydział Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej”;
5)   w Załączniku nr 2 do Regulaminu – Podstawowe Zakresy Działania Wydziałów                   i Samodzielnych Stanowisk Pracy wprowadza się następujące zmiany:
a)      Rozdział III otrzymuje brzmienie:
                       ,,Wydział Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej
opracowuje strategię rozwoju Powiatu i współdziała na rzecz jej realizacji, zajmuje się współpracą z Powiatowym Urzędem Pracy w Złotowie w zakresie ograniczania bezrobocia oraz całokształtem spraw związanych z gospodarowaniem środkami Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Do zadań Wydziału należy w szczególności:
1/  w zakresie promocji i rozwoju:
1.    opracowywanie materiałów w zakresie kompleksowego programowania i ustalania strategii rozwoju Powiatu,
2.    opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych                o Powiecie oraz współpraca z mediami,
3.    promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin Powiatu        w kraju i zagranicą,
4.    koordynacja powiatowych inwestycji,
5.    dokonywanie analizy rynku i opracowań zbiorczych dotyczących podmiotów gospodarczych,
6.    koordynacja działań związanych ze współpracą zagraniczną,
7.    podejmowanie działań wspierających powiatowy rozwój małej przedsiębiorczości,
8.    udzielanie pomocy gminom w zakresie opracowywania programu rozwoju gmin,
9.    stworzenie banku informacji dla gmin i podmiotów gospodarczych o możliwościach uzyskania pomocy finansowej na inwestycje i inną działalność ze środków krajowych         i zagranicznych,
10.prowadzenie banku informacji o możliwościach inwestowania na terenie Powiatu,
11.współpraca z organizacjami gospodarczymi w kraju i zagranicą,
12.reprezentowanie Powiatu w opracowywaniu programów i strategii rozwoju                    o charakterze regionalnym i ponadregionalnym,
13.koordynacja działań w skali Powiatu związana z integracją z Unią Europejską,
14.organizacja szkoleń gospodarczych dla gmin i podmiotów gospodarczych w zakresie promocji, opracowywania wniosków o pomoc finansową, integracji z Unią Europejską,
15.prowadzenie spraw związanych ze współpracą ze społecznościami lokalnymi innych państwa oraz przystępowaniem do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych,
16.kreowanie wizerunku Powiatu i Starostwa w mediach,
17.nawiazywanie współpracy z samorządowymi partnerami krajowymi i zagranicznymi,
18.podejmowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną,
19.współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań Wydziału,
20.przygotowywanie wniosków o dotację z funduszy Unii Europejskiej,
2/ w zakresie aktywizacji zawodowej:
1.      udzielanie pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczej albo rolniczej,
2.      umarzanie pożyczek udzielonych osobom niepełnosprawnym na rozpoczęcie działalności gospodarczej lub rolniczej,
3.      udzielanie dofinansowania do wysokości 50% oprocentowania kredytów bankowych zaciąganych przez osoby niepełnosprawne na kontynuowanie działalności gospodarczej lub prowadzenie własnego lub dzierżawionego gospodarstwa rolnego,
4.      dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych, bezrobotnych lub poszukujących pracy stosownie do potrzeb wynikających z ich niepełnosprawności,
5.      dokonywanie zwrotu kosztów rozpoznawania przez służby medycyny pracy potrzeb, o których mowa w ppkt 4,
6.      dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenie osób niepełnosprawnych bezrobotnych lub poszukujących pracy i nie pozostających w zatrudnieniu, skierowanych do pracy przez powiatowy urząd pracy oraz na składkę na ubezpieczenie społeczne od tych wynagrodzeń,
7.      dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenia zatrudnionych osób niepełnosprawnych,
8.      współudział w wypracowaniu działań zmierzających do przeciwdziałania bezrobociu i łagodzenia jego skutków,
9.      współuczestnictwo w inicjowaniu, organizowaniu i koordynacji zagadnień z zakresu opracowywania różnorodnych opinii, analiz, planów, programów i prognoz lokalnego rynku pracy,
10.przygotowywanie propozycji w zakresie inicjowania i koordynowania programów rynkowych, finansowych z Funduszu Pracy,
11.koordynacja i rozliczanie inwestycji infrastrukturalnych organizowanych przez Powiat, jako zadanie własne, realizowanych przy udziale robót publicznych,
12.współdziałanie z powiatowym urzędem pracy w zakresie opracowywania koncepcji rozwoju lokalnego rynku pracy,
13.współpraca z samorządami gmin, organizacjami pracodawców, placówkami oświatowymi itp. na rzecz łagodzenia skutków bezrobocia,
14.przygotowywanie i obsługa posiedzeń Powiatowej Rady Zatrudnienia,
15.sprawowanie nadzoru w zakresie realizacji zadań przez powiatowy urząd pracy,
16.przeprowadzanie kontroli w powiatowym urzędzie pracy.”;
b)   w Rozdziale V Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa:
-       w pkt 3, ppkt 3 otrzymuje brzmienie: ,,3.nadzorowanie wykonania zadań zawartych               w uproszczonych planach urządzania lasów,”;
-       w pkt 3, ppkt 5 otrzymuje brzmienie:,,5. doradztwo właścicielom lasów w sprawach związanych z gospodarką leśną,”;
-       w pkt 3, ppkt 11 otrzymuje brzmienie:,,11. zlecanie inwentaryzacji stanu lasów,”;
-       w pkt 3, po ppkt 14 dodaje się jako ppkt 15 zapis w brzmieniu:,,15. cechowanie drewna              w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa i wystawianie świadectw legalności pozyskanego drewna,”;
-       w pkt 3, po ppkt 15, dodaje się jako ppkt 16 zapis w brzmieniu:
,,16. wydawanie decyzji w sprawach:
-  podnoszenia naturalnej odporności lasów,
-  obowiązku trwałego utrzymania lasów i zapewnienia ciągłości ich użytkowania,
-   ustalania zadań oraz nadzoru ich wykonywania w lasach, dla których nie ma opracowanych planów urządzania lasów,
-  opiniowania, uznawania, nieuznawania zastrzeżeń lub wniosków dla planów urządzania lasów,”;
c)    w Rozdziale VII Wydział Komunikacji i Dróg:
-       w pkt 1, ppkt 9 otrzymuje brzmienie:,,9.pobieranie opłaty ewidencyjnej od wydawanych dokumentów i przekazywanie jej na konto właściwego środka specjalnego,”;
-       w pkt 1, po ppkt 35, dodaje się jako ppkt 36 zapis w brzmieniu:,,36. przeprowadzanie kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych,”;
-       w pkt 1, po ppkt 36, dodaje się jako ppkt 37 zapis w brzmieniu:,,37. przekazywanie gromadzonych danych i informacji dotyczących zarejestrowanych pojazdów, ich właścicieli, osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami, jak i badań technicznych pojazdów do centralnej ewidencji pojazdów i kierowców,”;
-       w pkt 3, po ppkt 23 dodaje się jako ppkt 24 zapis w brzmieniu:,,24. przeprowadzanie analiz sytuacji rynkowych w zakresie transportu drogowego przed wydaniem zezwolenia w zakresie regularnego transportu drogowego.”;
d)   w Rozdziale VIII Wydział Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej:
-       w pkt 2, ppkt 2 otrzymuje brzmienie:,,2. sporządzanie powiatowego programu opieki nad zabytkami oraz sprawozdań z jego wykonania,”;
-       w pkt 2, ppkt 3 otrzymuje brzmienie:,,3. prowadzenie spraw związanych ze składaniem wniosków przez organy powiatu o przyznanie odznaki ,,Za opiekę nad zabytkami”,”;
-       w pkt 2, po ppkt 17 dodaje się jako ppkt 18 zapis w brzmieniu:,,18. prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem i cofaniem ustanowień na społecznego opiekuna zabytków,”;
-       w pkt 2, po ppkt 18 dodaje się jako ppkt 19 zapis w brzmieniu:,,19. prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków,”;
-       w pkt 2, po ppkt 19 dodaje się jako ppkt 20 zapis w brzmieniu:,,20. wydawanie legitymacji społecznego opiekuna zabytków i wystawianie zaświadczeń o pełnieniu funkcji społecznego opiekuna zabytków,”;
e) skreśla się Rozdział IX Wydział Aktywizacji Zawodowej.
                     
 
§ 2
  
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.



U Z A S A D N I E N I E
 
do uchwały nr XVII/78/2004 z dnia 25 lutego 2004 roku
 
 
 
Podstawą podjęcia niniejszej uchwały jest przepis art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tekst jedn. - Dz. U z 2001 r. nr 142, poz. 1592, ze zm.) stanowiący, że organizację i zasady funkcjonowania starostwa powiatowego określa regulamin organizacyjny uchwalony przez radę powiatu na wniosek zarządu powiatu.
Zarząd Powiatu wystąpił z inicjatywą zmiany treści Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Złotowie z uwagi na nowelizację przepisów ustaw i aktów wykonawczych do ustaw, określających kompetencje organów powiatu, które wykonywane są przez odpowiednie wydziały Starostwa Powiatowego. Przepisy Regulaminu należy więc dostosować do nowego brzmienia przepisów:
-         ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. z 2000 r. Dz. U. nr 56, poz. 679 ze zmianami),
-         ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2003 r. nr 58,        poz. 515 ze zmianami),
-         ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. nr 125, poz. 1371 ze zmianami),
-         ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach drogowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. nr 124,            poz. 1152),
-         ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568).
Ponadto proponuje się połączenie Wydziału Aktywizacji Zawodowej i Wydziału Promocji i Rozwoju w jeden – Wydział Promocji, Rozwoju i Aktywizacji Zawodowej. Połączenie wydziałów nastąpi z zachowaniem niezmienionego zakresu działania dotychczasowych Wydziałów, również nadzór Starosty i Wicestarosty nad prowadzonymi sprawami zostanie zachowany. Połączenie wydziałów pozostanie bez wpływu na realizację zadań.
Wobec powyższego podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

Metryka

data wytworzenia
2004-02-25
data udostępnienia
2004-03-22
sporządzone przez
Rada Powiatu Złotowskiego
opublikowane przez
Marek Dereszkiewicz
data wykonania
2011-09-13
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.