Rejestr zmian
Metryka
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity - Dz. U. z 2012 r., poz. 1265 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 5 stycznia 2006 r. w sprawie wzoru zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz wypisu z tego zaświadczenia (Dz. U. z 2006 r. Nr 6, poz. 41)
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 235, poz. 1726 ze zm.)
Starostwo Powiatowe w Złotowie, 77-400 Złotów, al. Piasta 32
Wydział Komunikacji i Dróg – biuro nr 29 (parter)
tel. 67 263 59 11; fax. 67 263 59 35; e-mail: transport@zlotow-powiat.pl
Osoba prowadząca sprawy: Jacek Arter - Inspektor
Wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z następującymi załącznikami:
- oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
- wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dowodów rejestracyjnych. W przypadku, gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem pojazdów - również dokument stwierdzający prawo do dysponowania nimi (umowa leasingu, dzierżawy, użyczenia, itp.).
Opłata za wydanie zaświadczenia wynosi 500 zł, dodatkowo pobierana jest opłata za każdy wydany do pojazdu wypis z zaświadczenia w wysokości 100 zł za 1 szt.
Opłata za wydanie zaświadczenia płatna jest w kasie urzędu (parter) lub na konto Starostwa Powiatowego w Złotowie w Spółdzielczym Banku Ludowym w Złotowie: 05894100060018249020000200.
Zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne jest wydawane w terminie do 7 dni od daty złożenia wniosku.
Od decyzji odmawiającej wydania zaświadczenia przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Złotowskiego.
Za wymianę zaświadczenia z powodu zmiany danych na nim zawartych pobierana jest opłata w wysokości 25 zł i dodatkowo 10 zł za każdy poprzednio wydany wypis z zaświadczenia.